Досвід роботи класного керівника







Виховний захід з хімії на тему „Хімія – наука чарівниця”

Виховний захід з хімії на тему „Хімія – наука чарівниця”
(вечір з хімії для 6-7 класів)
Мета: розкрити таємниці навколишнього різно­манітного й загадкового світу; виховувати любов до предмета, бажання здобувати знання.
Обладнанняхімічний посуд, набори реактивів.
Хід заходу
1-й учень.
      Нас хімія — наука-чарівниця —
Бере в свої долоні, мов цариця.
І каже: все вам дам, аби природі
Ви мною не завдали шкоди.
2-й учень.     
    Зайдеш у кабінет хімічний,
Навколо пластмаси органічні
І речовини різні металічні,
І Менделєєв у таблиці вічний.
3-й учень.
     Про одяг також слід нам пригадати.
Все до лиця — нема чого сказати.
І верх, і низ — без хімії ні кроку,
Усі ми тут гарнесенькі нівроку.
Це все вона — чудесниця-наука,
Хоча для когось і велика скука.
1-й учень.
А без продуктів, їжі як нам буть?
Білки і вуглеводи всім життя дають,
Якби ж сальця ще на додачу,
То завжди б мали ми удачу.
2-й учень.
Хоч хімія наука і не нова,
Вона дає таку пораду—
Нам працювати з нею треба знову,
Тоді наш вчитель буде радий!
Учитель.
Навколишній світ різноманітний і загад­ковий. Наша наука-чарівниця розкриває свої таєм­ниці. У світ хімічних перетворень ми з вами й поман­друємо. Учні старших класів підготували для вас до­сліди з цікавої хімії.
Вони презентуватимуть усілякі чудеса й розкри­ють таємницю кожного з них.
Дослід 1. «Запали вогнище без сірників»
У туристичному поході треба розпалити вогнище.
Запалю я вогнище,
Без вогню, без сірників,
А про це видовище
Потім розповім.
Готуємо суміш із 2—3 г КМп04 та концентрова­ного розчину Н2S04.
Чашку із сумішшю кладемо на керамічну підстав­ку, навколо чашки насипаємо тирсу (так, щоб вона не торкалася суміші), залишивши вільний доступ до неї. Змочуємо спиртом невеликий шматочок вати і стискаємо його між пальцями. Спирт капає на суміш і запалює тирсу.
Дослід 2. « Примерзання склянки»
Наливаємо в тонкостінну склянку 200 мл води і ставимо її на мокру дощечку. До розчину додаємо 120 г амоній нітрат й перемішуємо скляною палич­кою.
Склянка примерзає.
Дослід 3. «Вулкан»
Я — маг і можу зробити діючий вулкан у склянці.
На металевому листі ступку заповнюємо амоній дихроматом. Усередину «кратера» вкладаємо вату, змочену спиртом, і підпалюємо її.
Дослід 4. «Операція без скальпелю»
Операція без болю,
Буде лиш багато крові.
Під час операції
Потрібна стерилізація.
Змочуємо вату «йодом» (розчином FеСІ3), скаль­пель «дезінфікуємо» розчином калій роданіду. Під час їх взаємодії утворюється ферум(Ш) роданід чер­воного кольору, схожий на кров.
Дослід 5. «Неопалима хустина»
Ця хустинка не проста, а чарівна.
Буде полум’я горіти, а хустинка не згорить.
Добре змочуємо хустинку водою, потім ацето­ном, після чого «солимо» сполукою Літію або Стронцію. Закріплюємо хустинку на кінці щипців і підпалюємо.
Конкурс « Пантоміма»
3-й ученьТехніка безпеки — це не жарти!
Правила поводження пам’ятати варто,
Під час практичної роботи
І в побуті, щоб не було турботи,
Як працювати з кислотою,
Штативом, склом та лугом…
І хімія тоді завжди
Буде вашим другом!
Завдання. Покажіть, що може статися внаслідок неправильного:
а) визначення запаху речовини (1 учень);
б) користування кислотами.
Дослід 6. «Аркуш чистого паперу» На чистому аркуші зробимо напис лугом. Опісля побризкаємо його фенолфталеїном і напис про­явиться. На папері можна прочитати «Привіт дру­зям».
Дослід 7. «Як горить перо жар-птиці» У чашці для випарювання розчиняємо солі На­трію, Калію, Купруму, Стронцію. Доливаємо спирт і підпалюємо його. Полум’я забарвлюється в різні кольори.
УчительЗа допомогою цих дослідів можна до­вести, що можливості хімії справді великі й знання цього предмета, його законів допомагають творити дива.
1-й учень. У житті щоденнім хімія — наш друг,
Допомагає в кухні й на городі.
Куди не глянь — є хімія навколо:
У побуті і у природі.
2-й ученьІ на завершення програми
Ми, друзі, вам сказати хочемо:
Якщо ви ще не переконалися досі,
Що хімія — наука із наук,
Велична, таємнича, загадкова,
В користуванні нам дає
Мільйони речовин чудових!

Немає коментарів:

Дописати коментар